fredag 4. januar 2013

GODT NYTT ÅR!


I dette nye året har mange planer som går ut på å forbedre helsa si. Er du en av dem som skal slutte å røyke eller spise sunnere?

Jeg har sansen for alt som kan være til investering for helsa, men med variasjon og kreaivitet. Null sjokolade i 2013 er absolutt ikke et mål for meg, men en og annen dag innimellom skal jeg nok klare meg uten sjokolade.

Jeg har fått en veldig fin årsalmanakk i gave av min mann. Jeg har gitt meg selv ett lite mål for hver dag. Jeg mener at de alle er små, gode investeringer for helsa selv om de er svært så forskjellige.  Og mestringsfølelsen er dessuten lettere å få når man kan hake av for hver enkelt dag.

Eksempel uke x:
Mandag: Spise 8 ulike grønnsaker/frukt
Tirsdag: NO TV!
Onsdag: Stå opp 1 time tidligere enn vanlig
Torsdag: Drikke 1,5 l vann
Fredag: Ta med meg en kopp kaffe og finn en utsikt
Lørdag: Være hjelpsom
Søndag: Overrask noen med et besøk

Det skal sies at mini-målene er i tillegg til trening og et godt og variert kosthold i 2013 - og ikke minst skal året fylles med en stor dæsj matlaging og bakeglede!

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar