fredag 16. mars 2012

Iphone-kake


Alle 11- åringer vil vel ha en kul mobiltelefon?! Happy birthday, Lea! Og når bursdagsbarnet sier: "wow, wow, wow, den var fin ass"...da er bakeren fornøyd!









Gulrotkake i langpanne
8 egg og 6 dl sukker piskes.
3- 4 ts natron
4 ts kanel
6 dl hvetemel
1 ts salt
2 ts vaniljesukker
3 dl soyaolje
8-10 dl revne gulrøtter
Alt blandes sammen med eggedosisen.
Røra helles i en dyp langpanne som er kledd med bakepapir. Stekes midt i ovnen på 170 grader i 70 minutter. Avkjøles på rist.

Glasuren, som her skal brukes som fyll:
200 gr. Filadelfiaost
100 gr. margarin (romtemperert)
2 ts vaniljesukker
250 gr. melis
3 sitrondråper

Kaka deles i to. Glasuren smøres på den ene halvdelen. Den andre delen legges oppå.

Lokket:
Marsipan, farget MMF eller ferdigkjøpt vaniljefondant kjevles, stikkes ut, klippes og formes til ulike apper. Her er det bare å la fantasien løpe løpsk. Bursdagsbarnets dato er bl.a. datoen i kalender-appen. Små detaljer er ofte betydningsfulle.  
Jeg vet at jeg har et par kakeprosjekter disse to månedene, så jeg har bestilt ferdigfargede vaniljefondanter. Jeg bestilte fra www. kakeboksen. no: rask levering, grei pris og et godt produkt å jobbe med!  
Jeg la ved noe øretelefoner for å få tydeligere frem at dette er en Iphon - hvis noen skulle være i tvil ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar