lørdag 8. november 2014

"Å lære er bittert, men frukten er søt"


Den spanske versjonen av "øvelse gjør mester" er svært passende på en matblogg: Å lære er bittert, men frukten er søt". Mang en gang har jeg lurt på om det har vært verdt å bruke 5-6 timer på ei kake. Men så får man det bekreftet når resultatet viser seg. For meg gjelder det også i denne sammenheng å skape en god blogg/oppskriftsbok på nett. 

Det er viktig med gode bilder på blogg. Lys, komponering, bakgrunn, vinkel, motiv etc.  Det er ikke enkelt når man ikke har mye kompetanse på fagfeltet. Jeg har blitt spurt av lesere om å ta bilder underveis i matlagingen, men jeg må innrømme at fotografering er ikke første-prioritering underveis i matlagingen. En blogg blir mer innbydende med gode bilder og god planlegging. Øvelse gjør mester! 
Nå har mannen i huset utfordret meg til å lage film. Mon tro om det skal være et mål...langt i det fjerne?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar