tirsdag 10. desember 2013

Svigermors strull




I tradisjonens tro steker svigermor og jeg krumkaker sammen. Det har vi gjort i mange år nå. Jeg er usikker på hvor mange år vi snakker om. Men siden hun har vært min svigermor i 22 førjulstider, så vil jeg tro at vi snart har krumkakenes 20 årsjubileum!
Det som er like mye tradisjon er at jeg får en kakeboks med ferdigstekte strull. Så disse strullene har min svigermor laget. Hun får de tynne - og det er viktig. 
Takk, Randi! 



2 dl seterrømme 
0,5 dl fløte
100 gram sukker
100 gram hvetemel
0,5 dl kaldt vann
Pisk rømme, fløte og sukker godt til krem. Bland resten i. La røra stå og svelle 20-30 min. Varm jernet og stek. Ei stor teskje til hver strull.
Avkjøles på rist. Oppbevares i tett kakeboks. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar