onsdag 11. desember 2013

Havreflarn





Jeg har en bok som heter Julens minnebok der jeg limer inn bilder og skriver litt fra hver jul. Man glemmer jo fort om man har juletrebelysning som virker, hvilken kake som forsvant først fra kakeboksen m.m. 
Da jeg leste fra fjorårets jul, kunne jeg lese at havreflarn var julekaka som forsvant raskest. 
Jeg vil derfor påstå at hvis du baker disse, baker du kaker som får bein å gå på!
ca 50 - 60 havreflarn

200 gram ekte smør, smeltet
3 dl sukker
6 dl havregryn
2 ts bakepulver
2 egg

Smelt smøret i en bolle i, microen. Bland alt det tørre. Bland deretter inn eggene (ett om gangen) og det smeltede smøret. 
1 toppet teskje per kake med god plass (de renner utover). Stekes midt i ovnen på 180 grader i ca. 8 - 10 minutter. Følg godt med! kakene blir supertynne og fort godt stekt. 

Jeg har hørt at disse julekakene kan serveres som en "eksklusiv" dessert med lemon curd. Det skal jeg prøve i løpet av julen!
Hva er lemoncurd? Sitronsmør. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar