tirsdag 26. november 2013

Kokkeklær, adventskalender og da Jesus fikk tvillingbror

Ja, det var litt av en innleggstittel, men det oppsummerer godt hva dette innlegget handler om. Jeg fikk en så hyggelig tilbakemelding av anonym leser her om dagen. Den var på engelsk og leseren skrev at jeg var en stor inspirasjon, og at personen nå hadde valgt å starte blogg selv. Så hyggelig :-) 

Det er sikkert mange som er usikre på om adventskalendere skal inneholde materielle, ting, opplevelser, spiselige ting, historier etc. Barna kalender er en kombinasjon av alt. Pakkene som er på lørdagene er deres lørdagsgodt, søndagspakkene er en aktivitet som familien skal gjøre sammen. Jeg har for eksempel pakket inn badetøyet deres fordi vi skal på badeland. Det betyr at man kan pakke inn ting som man uansett har tenkt å gjøre eller kjøpe. Og så ser dere de nydelige forklærne. Er de ikke nydelige? Kristy Uptons side Baby paige har mange flotte ting på www.babypaige.etsy.com. Etsy har jeg nevnt før. Her finner man jo det meste alt!

Da jeg satt og pakket inn alle gavene måtte jeg ha tunga rett i munnen. Lillegutt vil nok ikke ha rosa vaskeklut eller søsterens badedrakt i adventsgave. Det minnet meg på da jeg jobbet som lærer og vi forberedte adventstiden. Begge klassene hadde krybbe, og vi var fire lærere som møttes en fredagskveld med litt vin for å planlegge advent og pakke inn alle tingene til krybba som var klassenes adventskalender. For mye vin eller for mange damer - uansett. Det året fikk den ene klassen to babyer. Det er vel det nærmeste Jesus har hatt en tvillingbror. 





Legg til bildeSjekk detaljen med sløyfa. Hvis man tar bort sløyfa, synes ikke knappen da den er sydd nøyaktig på en prikk i mønsteret. Da snakker man detaljer!tekst







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar