tirsdag 8. oktober 2013

Timmy Tid muffins






Sjokolademuffins m/sjokoladebiter

Ca 15 ganske store muffins
4 dl mel
2 dl sukker
4 ts bakepulver
1/2 ts salt
1 dl kakao
100 gram kokesjokolade, hakket
2 egg
3 dl melk
1 dl olje

Bland alt det tørre sammen i en bakebolle. Pisk sammen egg, melk og matolje i en annen bolle (gjerne kjøkkenmaskin). Ha det våte i det tørre og rør forsiktig for hånd. 
Fyll 2/3 av muffinsformene med muffinsrøra. 
Stekes midt i ovnen på 180 grader i ca. 18-20 minutter. 

Grønn smørkrem
(Kanskje du vil ha hvit slik som ulla til sauen?! Jeg ville ha grønn fordi sauen skulle stikke opp fra gresset, men det ble ikke så bra som jeg håpet på....)

300 gram melis
100 gram smør, romtemperert
1-2 ts vaniljesukker
3 ss jus, melk eller annen væske (tilsettes litt etter litt)
Pisk alt sammen med kjøkkenmaskin i 5 minutter

Ha i ønsket farge- og smakstilsetning. Her har jeg brukt grønn icingfarge fra Wilton fra Cacas.no (direktelink). 

Ha kremen i en sprøytepose med den tippen du ønsker. Her har jeg brukt en tip av typen Gras. Sprøyte på slik du ønsker. 

Timmy 125 gram svart fondant
Form fondant slik Timmy blir så og så slik du ønsker ;-)  
Ha evt svart og hvit fondant til øyne. Her har jeg kjøpt ferdige øyne fra Cacas for å gjøre det enklere for meg selv. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar