tirsdag 12. februar 2013

Panert torsk med rotmos

Jeg humrer når jeg ser dette bildet. Etter at bildet ble tatt, så jeg at maten ble litt merkelig dandert. Jeg har lyst til å gi bildet tittelen: Grønnsak spiser fisk! Jeg ser nemlig et dyr i rotmosen! Vel, dette er en enkel, sunn og rask fiskemiddag. 
Panert fisk er ofte favoritt hos barn. Man få en god og sprø skorpe på fisken. 





til 4 personer: 
4 torskesykker (ca 600 gram)
mel, salt, pepper og griljermel
8-10 poteter
4-5 gulrøtter
1/4 purre
salt og pepper
smør/olje 
2 dl fløte

Skjær poteter, gulrøter og purre i biter. Kok i ca. 10 minutter. Mos enten med stappe-moser (for grov type) eller med stavmikser (for pure). Ha i 2 dl fløte, salt, pepper og 2 ss smør/margarin.

Varm olje eller smør i en stekepanne. Krydre fiskebitene med salt og pepper og vend dem først i melet, deretter i sammenpisket egg og til slutt i griljermelet.  Stek fisken i 4-5 minutter. 

Vips! Middagen ferdig på veldig kort tid! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar