fredag 5. april 2013

Handleliste, matplan, 70-tallet og HELG!


Takk og lov har jeg NOEN gode vaner! Den ene er å lage ukesplaner for middager (og noen lunsjer). Samtidig med planen lages handleliste. Deretter tas ukeshandelen. 
Fordelene? Man vet hva man skal ha til middag i en hektisk hverdag. Man velger sunne løsninger. Man er økonomisk: Ingen småhandling som ofte koster dyrt når alt frister og større sannsynlighet for å bruke det man har kjøpt inn. 

I matpausen på jobben denne uka pratet vi om helgeretter fra barndommen. Var det kylling, terteskjell eller pølsepizza? Da vi kom hjem fra storhandelen idag måtte jeg feire helga med et glass rødt og deretter skulle jeg prøve meg på en 70-talls rett! 

I posten idag kom et nytt Tara Smak. Jeg får julaften-følelse hver gang det kommer! Ja, jeg ser hva som er inni plasten, men allikevel sparer jeg plasten helt til jeg har tid til å kose meg med bladet! Plasten er fortsatt på... ;-) 

   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar