mandag 20. august 2012

Dugnadsgryta



Denne gryta var veldig god. Jeg angrer på at jeg ikke tok et bra bilde av gryta før jeg delte maten ut på dårlige pappasjetter. Dette er det eneste bilde jeg har, og jeg ser selv at det ikke kommer frem for god den var! 

Antall porsjoner: 6…som selvfølgelig kan dobles og triples alt ettersom hvor mage hjelpere du ha ;-)

1 kg kjøttdeig
2 purreløk
4 løk
2 gulrøtter
1 ts salt
½ ts pepper
1 brikke kjøttbuljong
1 ss karri
2 ss sukker
1 glass tomatpure
1 boks hakkede tomater
1/2 boks fløte
1 boks rømme
1-2 dl vann
 
Først stekes kjøttdeig og tilsettes salt og pepper. Deretter surres purre, løk og gulrøtter i karri. Bland dette sammen med kjøttdeigen, tilsett buljong, sukker, vann og tomatblandingene. Kokes opp. Smak til med fløte og rømme.
Tilbehør: ris, brød/loff og salat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar